CAN NERGIS / FOTOGRAF MUHSIN AKGUN RADIKAL

Arka Sokaklar’ın son gözdesi Can Nergis ile dizilerden Tv dünyasına pek çok konuyu Cine Dergi için konuştuk. Can Nergis’i biraz daha yakından tanımak isterseniz buyurunuz:

Onca dizi bir sezon bile ekranda kalamazken Arka Sokaklar uzun yıllardır bizlerle. Bunun nedenini neye bağlıyorsun?

İlk önce temposu çok yüksek bir dizi. Tecrübeli ve iyi oyuncuları kadrosunda bulundurması diziyi izlenebilir ve keyifli hale getiriyor ama bence en önemli etken; senaryonun ve hikâyenin günümüzde yaşanan konulardan esinlenerek oluşturulması. Bu güncellik insanlarda bitmeyen bir ilgi oluşmasını sağlıyor.

Ekranda başarı kriterin nedir? Mesela Arka Sokaklar pek çok açıdan kimi izleyiciler ve profesyonellerce eleştirilerden nasiplenen bir proje, sadece izlendiği için bir diziyi başarılı sayabilir miyiz?

Tabii ki bir dizinin veya işin çok izlenmesi onun iyi olduğu anlamına gelmez. Estetik ve entelektüel açıdan her dizi acımasızca eleştirilebilir. Yapıcı olduğu sürece eleştiriler zaten bizim yakıtımız. Hem profesyonellerden hem de izleyicilerden gelen eleştirileri çok dikkate alıyor ve çalışmalarımı bu yönde geliştirmek için çaba sarf ediyorum ancak önemli olan bir konu da insanlara ulaşabilmek. Entrika, sansasyon veya tuhaf ilişkileri bayağı bir şekilde işleyerek değil de konu güncelliğini koruyarak, tempo sağlayarak bu ilgiyi yakalayabilmek zaten bir başarıdır. Dışarıya çıkıp baktığınızda kahvehanelerde, kuaförlerde, duraklarda hep Arka Sokaklar izleniyor. Bu kadar geniş kitleye sahip bir işte vereceğiniz en ufak mesaj çok büyük değişiklikler yaratabilir ki bu zaten en büyük başarıdır. Sosyal medyada yapılan geri dönüşler ve yorumları dikkatle takip ediyorum. Kendime gelince sanırım en büyük kriter annemin ve ananemin beğenmesi.

Uzun süredir ekranda olan bir işe sonradan dâhil olmak zor olsa gerek. Setin ilk günü desem…

Dokuz yıldır devam eden bir projeye dâhil olmak benim için ilk defa yaşanan bir durumdu fakat genel karakterim itibariyle kolay uyum sağlayabilen biri olduğum için çok fazla kaygılanmadım. Setin ilk günü ilk sahne benimdi. Başlamadan yönetmenimiz kısa bir konuşma yaptı. Bu sette başrol ve starın hepimiz olduğunu, egoları bulunmadığını anlattı. Çalışma arkadaşlarımın hepsi bana çok güzel yaklaştılar ve hep yardımcı oldular. Bir ayrımcılık ya da devrecilik durumu yaşamadım. Örnek aldığım oyuncularla birlikte çalışabildiğim için çok mutluyum.

Oyuncu kadrosu değişse de Arka Sokaklar yoluna devam edebiliyor… Diziye gelen ve giden pek çok kişi oldu. Dizinin oyuncusu, ekibi vb. dışında artık kendi yoluna devam eden organik bir varlığı olduğundan söz edebilir miyiz?

Az önce söylediğim gibi dizinin temposu ve güncel konulara değinmesi yüksek izlenme oranlarına sahip olmasını sağlıyor. Evet dizinin konsepti zaten yurtdışında da oturmuş polisiye. Arka Sokaklar kendi başına bir marka olmuş durumda.

Modellik oyunculuk için bir basamak olarak görülüyor sanki senin için de öyle miydi?

Modellik bir yolculuk, o seyahatin içinde kendini oyunculuğa yakın hissediyorsan ya da yer aldığın projelerdeki referans ve tepkiler seni oyunculuğa doğru itiyorsa, zaten bir şekilde kendini orada buluyorsun ama bu her modelin ileride oyuncu olabileceği anlamına gelmez. Tamamen yaptığın işte algının açık olmasıyla ve başarınla ilgili. Benim Türkiye’de dizi sektöründe yer almaya başlamam yurtdışında yer aldığım dizi, sinema ve reklam projelerinin referansları ve 2011’de Tomris Giritlioğlu’nun aracılığıyla Avşar Film’in dönem dizisiyle oldu. Proje çok kaliteliydi ve 8 yıldır Türkiye’den uzaktaydım ailemle yeterince bir arada olamıyordum, bu şansı değerlendirip  kabul ettim.

Dünyanın pek çok ülkesinde yaşamak bir oyuncuya neler katar ve sormadan edemiyorum dünyayı gören bir adam neden geri döner?

Ben işe modellikle başladım. 22 yaşından sonra 23 ülkede modellik, reklam oyunculuğu yaptım, birçok dizi ve sinema projesinde yer aldım. Bu sırada birkaç dil öğrenme fırsatım oldu. Moda ve sinema sektörünün kalbinin attığı yerlerde çok yakın arkadaşlıklar kurdum. Çok değerli insanlarla tanıştım. Gittiğim ülkelerin, özellikle Uzakdoğu’nun kültürünü yakından tanıma şansına sahip oldum. Farklı inançlar, farklı yaşamlar, hepsi insanın algı ve düşünce dünyasını temelden değiştirebiliyor. Ailemle daha fazla birlikte olmak, eski dostları görmek, doğduğun büyüdüğün sokaklarda dolaşmak gibisi yok. Gezdiğim ve yaşadığım o kadar ülke arasında bence Türkiye özellikle de İstanbul dünyanın en güzel şehirlerinden birisi. Sadece yaşamasını ve tüm nimetlerinden faydalanmasını bildikçe.

Peki, Arka Sokaklar ’da neler oluyor? Can Nergis’in gelecek projeleri ve hedefleri nelerdir?

Birkaç reklam teklifi geldi ama çekimler yoğun olduğu için 1-2 günden fazla zaman ayıramıyorum. Bu yaz bir sinema filmi projemiz var. Ardından gelecek bana uygun projeleri de değerlendireceğim. Arka Sokaklarda yer almasaydım ABD ye gidiyordum. Son 1 hafta kala bu projeyi kabul ettiğim için biletimi açığa aldım. Hedefe gelince, Los Angeles ’da daha önce çalıştığım yönetmen arkadaşlarımla çeşitli projeleri değerlendirmek istiyorum.

GİZEM MERVE KABOĞLU

Gizem Merve Kaboğlu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun oldum. atv haber merkezi’nde ve Radyo Marmara’da yaptığım stajlarla deneyim kazandım. Uğur Mumcu Araştırmacı Gazetecilik Vakfı’nda “Eleştirel haber okuryazarlığı” eğitimi, İstanbul Film Akademi’de Filmlerle Psikoloji Sinematerapi Atölyesi ve Gümüşlük Akademi’de Ümit Ünal’la Senaryo Bakışı atölyelerine katıldım. One Dergi’de başlayan yazın kariyerime Televizyon Gazetesi.com’da ve Dipnot.tv’de muhabir, yazar ve editör olarak devam ettim. 2008 yılından bu yana televizyon üzerine yazılar yazıyor ve röportajlar gerçekleştiriyorum. Süre zarfında 2. ve 3. Antalya Televizyon Ödülleri’nde “önjüri üyesi” sıfatıyla görev üstlendim. 4 yıl boyunca Dipnot Tablet Dergi’de okurla buluştum, şimdilerde Cine Dergi’de yazı ve röportajlarımla yer almaya devam ediyorum. Kariyerimin bir diğer ayağı olan e-ticaret alanında sektörün lider şirketlerinden birinde 3 seneyi aşkın süre Editör ve Pazarlama İletişim Uzmanı olarak çalıştım. 2016 yılında atv ekranlarına gelen Kaçın Kurası adlı dizinin senaryo ekibinde yer aldım, dizi ve film senaryoları yazmaya devam ediyorum. Gizem Kaboğlu yazıları www.gizemkaboglu.com adresinde arşivlenmektedir.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.