Hayalet Dayı arafta kalan bir adamın gidememe halini anlatan bir komedi. İki arkadaşın evini mesken edinen dayının maceralarını Settar Tanrıöğen ve Ülkü Duru ile konuştuk.

 Hayalet Dayı da arafta kalan bir adamın karısını canlandırıyorsunuz? Rolünüzü bize anlatabilir misiniz? Sanırım sizi kırdığı için gidemeyen bir adam hayalet dayı?

Ülkü Duru; Hayalet Dayı’da canlandırdığım Mukaddes, hayatını kocasına ve evine adamış bir ev hanımı.. Evlilik yıldönümlerini kutlayacakları gece, kocası erkek arkadasları ve onların getirdiği kadınlarla eğlenmeye çıkıyor.Kadın da buna dayanamıyor; evini ve kocasını terk ediyor. Bir daha evine dönmediği gibi kocasını da asla affetmiyor. Bu yüzden adam öldüğü zaman öbür dünyaya göç edemiyor ve Araf’ta kalıyor. Böylece Hayalet Dayı olarak karısıyla birlikte yaşadıkları evde dolaşıp duruyor.

Projeye nasıl dahil oldunuz diye soralım size de ..

Settar Tanrıöğen: Ali‘yle beni Caner tanıştırdı. Ali, Ozan, Serkan bana geldiler, sohbet ettik bana senaryo bıraktılar. Ben senaryoyu okuduktan sonra Ali ile konuştum ve anlaştık.

Arafta kalma halleri genelde daha dramatik anlatılır sinemada ve bunun dünya sinemasında örnekleri çoktur. Bir hayaleti canlandırmak nasıldı?

Settar Tanrıöğen: Dünya sinemasındaki diğer örnekleri bilmiyorum. Hayalet Dayı bir komedi filmi. Komik bir durum içindeki karakter de her yaptığı ettiğiyle komik oluyor. Ben genelde fazladan bir şey yapmamaya özen gösterdim.

Dünya sinemasında araf hikayeleri çoktur ama bizde az işlenen bir konudur. Sadece bir dizi vardı Ruhsar diye, o da komedi eksenliydi. Filmin komedi olması bir avantaj mı sizce?

Ülkü Duru: Türk sinemasında gerçeküstü fantastik,korku öyküleri yeni yeni işlenmeye basladı ve cok iyi filmler cıkacağına inanıyorum.Komedi olması seyirciye daha kolay ulaşması bakımından tabii ki bir avantaj.

Oyunculuk kariyerinizde dizi, film ve tiyatro var. Yani oyunculuk gerektiren alanlarda varsınız. Ama gönlünüzdeki nedir?

Ülkü Duru: Oyunculuk kariyerimde her zaman dizi, film, tiyatro olacak. Gönlümde yatan, daima iyi hikayeler anlatan, seyirciyi cok az bile olsa hayat üzerine düşündürecek ve onları etkileyecek karakterleri barındıran projelerde yer almaktır.Tabii ki tiyatro kökenli olduğum icin her gece sahnede birebir seyirciyle buluşmak bana çok büyük bir keyif veriyor.

Adamın dünyayı terk etmeme sebebi nedir ve neden dayı, kimin dayısı?

Settar Tanrıöğen: Sevgilisi, kendisini affetmediği için gidemiyor. İyiliği de kötülüğü de hepimiz gibi içinde taşıyan biri, hani hiç bir şeyin değildir de dünyaya senden daha önce geldiği için birinin adının önüne arkasına bir sıfat gerektiği düşünülür ya. Abi, amca, dede, baba, birader, kardeş gibi. Buna da dayı denk geldi.

Sizi oldukça fazla filmde, hatta ilk filmlerini de çeken genç yönetmenlerin filmlerinde izliyoruz. Bu çok güzel bir özellik. Sizce bunun anlamı nedir?

Settar Tanrıöğen: Yaşıtlarım ihtiyarladı ben n’apiyim. Ben konuşabildiğim insanlarla vakit geçirebiliyorum. İşte de iş dışında da.. Sürekli aynı lafları tekrarlayan insanlarla sıkılıyorum.

İlk filmini çeken genç yönetmenlerin filmlerinde de oynuyorsunuz? Herkesin bir yerden başlaması gerektiğine mi inanırsınız? Onlara bir şans verilmesi taraftarı mısınız?

Settar Tanrıöğen: Yetenekli bulduğum, ileride basarılı olacağına inandığım gençlerle çalışmayı seviyorum. Onlara şans verilmesinden yanayım çünkü Türk sinemasını onların cok iyi yerlere taşıyacağına inanıyorum.

Tiyatroda da oyunculuk yapıyorsunuz ama asıl sinemada gönlünüz sanırım. Sinema oyunculuğunun sizin için özel tarafı nedir?

Settar Tanrıöğen: Oyunculuk açısından çok farkı yok. Ama sinemayı daha kolay yayılması bakımından tiyatrodan daha etkili buluyorum. Tiyatroyu da özledim. Yapmak istiyorum fakat zemini yok.

 En son Pek Yakında filminde rol aldınız, o da komediydi. Komedi çok fazla çekiliyor son yılarda, Hayalet Dayı’nın bu anlamda farkı nedir?

Ülkü Duru: Pek Yakında ve Hayalet Dayı filmlerine komedi filmi diyebiliriz.Fakat ikisinin de senaryosu duygusal bir aile hikayesine dayanıyor aslında .Zaten her şeyin cok zor ve üzücü olduğu günümüzde,içimizi burkan hikayeleri biraz hafifleterek ve güldürerek seyirciye aktarmak bana cok mantıklı geliyor cunku hepimizin buna ihtiyacı var.Hayalet Dayı’da çok farklı bir mizah anlayışı var bu da seyircimiz için bir yenilik.

 Pek Yakında Yeşilçam’a saygı niteliği taşıyordu ve konusunu gayet iyi işleyen filmdi. Şimdi sinemamız kendini bulma yolunda bir sürü değişik konuda filme atıyor. Bu konudaki düşünceleriniz?

Ülkü Duru: Türk sinemasının cok büyük bir gelişme icinde olduğunu düşünüyorum. Çünkü artık kendi dilini olusturmaya basladığını görüyoruz.Yapıtlarını zevkle izlediğimiz değerli yönetmenlerimiz ve genç sinemacılar artık bize ait olan hikayelerimizi çok güzel isliyorlar.Bunun da bizi dünya sinemasında önemli yerlere tasıyacağına inanıyorum.

Hayalet Dayı keyifli bir filme benziyor, aslında köy hayatı içinde geçen bir dayı imajı da fena olmazdı. =) Sizin köyde yaşamanıza vurgu yaparak sormak isterim; köy filmleri, köylüleri anlatan filmler çekilse güzel olmaz mı? (Minimal kasaba filmlerinden bahsetmiyorum)

Settar Tanrıöğen: Köy kalmadı da. Arada kalan bir köylü var. Şehirli de olamamış, köylülükten de çıkmış. Arafta. O’nun filmi yapılmalı.

Çok fazla film çekiliyor ve çok fazla komedi filmi çekiliyor. Komedinin dozu nasıl olmalı sizce? Yani Hayalet Dayı’nın komedi dozu nasıl?

Settar Tanrıöğen: Hayalet Dayı, çok sinir bozucu-komik bir film oldu. Bazı durumlar vardır sinirinizi bozar ve gülersiniz.

Sizin ilerde film çekme gibi bir düşünceniz var mı?

Settar Tanrıöğen: İleriyi şimdiden bilemem. Şimdilik yok. Bir de çok deneyim gerektiriyor. O kadar uğraşmam herhalde.

Ülkemizde kadın oyuncu olma durumu nedir? Bir ara kadınlar için iyi ve sağlam roller yazılmıyor deniyordu şimdi sizce durum değişti mi?

Ülkü Duru: Sadece ülkemizde değil,bütün dünyada kadın oyuncu olmak zor.Çünkü dünya erkek toplumu üzerinden döndüğü için bütün güzel karakterler onlara yazılıyor. Fakat bunun yavaş yavas değiştiğini görüyoruz.Cünkü artık kadının toplumdaki yeri çok değişti, güçlendi ve hikayelerin ana ekseninde olmaya başladı. Bu da bir kadın oyuncu olarak bizlere umut veriyor.

En son Hayalet Dayı’nın seyirci açısından durumu ne olur? Neden izlenmeli?

Ülkü Duru: Hayalet Dayı’nın çok iyi bir seyirci kitlesi olacağını düşünüyorum.Özellikle gençler cok ilgi gosterecekler çünkü mizah yönü çok güçlü bir film.Ayrıca çok duygusal bir hikayesi olduğu için de geniş bir kitleye ulaşacağını ümit ediyorum.

Settar Tanrıöğen: Dediğim gibi çok sinir bozucu-komik bir film. Gülerek deşarj olmak isteyenleri çekeceğini düşünüyorum.

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.