Ünlü yönetmen Jee Woon Kim’in G. Kore adına Oscar adayı filmi Karanlık Görev-Age Of Shadows bu hafta vizyonda. Japonlar’a karşı verilen özgürlük savaşına odaklanıyor film…

Güney kore sineması son dönemlerde bir iniş trendine girdi. Bunun sebebi hem artık tanıdık ve bizi şaşırtmayan bir sinema olması hem de yönetmenlerinin Hollywood zehirini kana kana içmeleri. Öncelikle bütün G. Kore korku filmleri Hollywood tarafından uyarlandı. Bu yetmedi Koreli yönetmenler Hollywood’a devşirilip kendi filmleri Amerikan tarzında tekrar kendilerine çektirildi. Kısacası Güney Koreli yönetmenleri yönetmen yapan sinema anlayışı kendileri tarafından terkedildi. Bunun sonucunda sinemasal olgunlaşmasında çarpıklıklar olan, kendi kökeninden uzaklaşan bir yönetmenler grubu ortaya çıktı. Bu hafta vizyona giren Karanlık Görev-Age Of Shadows’un yönetmeni Jee Woon Kim bu tür yönetmenlere çok iyi bir örnek. Karanlık Sırlar, Acı Tatlı Hayat, İyi Kötü Tuhaf ve Şeytanı Gördüm gibi harika filmlerle tanıdığımız Jee Woon Kim 2012’de çektiği Kıyamet Kitabı ile bir miktar geriye adım attı. 2013’te ise Hollywood endüstrisine çıkartma yapan yönetmenin ünlü yıldızlarla çektiği Geçit Yok-The Last Stand kendi adına büyük bir bozgundu. Onun o tuhaf egzantrik, tedirgin edici filmlerinin yerine bol patlamalı, saçma Hollywood espirileriyle dolu taklit bir film çıktı karşımıza. Başrollerinde Arnold Schwarzenegger, Forest Whitaker, Johnny Knoxville gibi ünlülerin olması da birşey değiştirmedi. Bu yıkımın kendisi de farkında olmalı ki kendi topraklarına dönüp Güney Kore tarihinde önemli yer tutan Japon istilasına karşı verilen mücadelenin hikayesini çekti filme. Üstelik daha önce filmlerinde yer alan kült oyuncularıyla bunu yapmayı uygun gördü. Filmin başrolünde oynayan Kang-ho Song çok iyi bir aktör, her role girebiliyor ve kendine has bir tat bırakıyor. Bir diğer oyuncu Byung-hun Lee dünya sineması arenasında kendini kanıtlamış olsa da Kang Ho Song oynadığı filmlere daha büyük katkı yapıyor bence. Filmin hikayesine gelince bir zamanlar Kore’nin bağımsızlığı için mücadele veren Lee, artık Japon emniyetinde komiser olarak hayatına devam ediyordur. Direnişe sızıp içeriden çökertme emri geldiğinde ise kendini hiç beklemediği bir kumpasın içinde bulur. Örgütün lideri Kim Woojin ile tanışır. Tarihin zıt taraflarında duran ve birbirlerinin gerçek kimliklerinin farkında olan bu iki adam, bilgi alabilmek adına yakınlaşarak çok tehlikeli bir denge kurar. Bu sırada örgüt, Şangay’dan patlayıcı temin ederek Seul’daki Japon tesislerini hedef almayı planlıyordur. Operasyon esnasında adeta bir kedi-fare kovalamacası başlar, kaçan da kovalayan da birbirini kullandığı için durum tüm tahminlerin ötesinde bir çıkmaza girer. Lee, bu karmaşanın ortasında hızlı bir karar vermek zorundadır. Çünkü bomba dolu bir tren sınırı geçerek Seul’a doğru hızla yol alıyordur… Film yönetmen Jee Woon Kim’in kendi sinemasının bütün iyi yanlarını taşıyor. Üstelik yönetmen eski başarılı filmlerinden daha da iyi bir denge tutturmuş yapımda. Bu film ne kanlı sahnelere dayanıyor ne de ucuz vatansever söylemlere. Hem iyi casus filmlerinin durağanlığını taşıyor üstünde hem de işkence sahnelerinde tüylerimizi diken diken edecek kadar acıyı duyumsamamazı sağlıyor. Zaten bu yüzden de Karanlık Görev – Age Of Shadows Oscar adayı olabilmiş. Bu tür filmleri her yazdığımda geldiğim noktayı tekrar hatırlatacağım. Bizim gibi köklü bir tarihi olan koskoca bir imparatorluktan gelen, cumhuriyeti kurmak için Yunan’a ve ona destek olan yedi düvele karşı Kurtuluş Savaşını veren bir ülkenin sineması nasıl bu kadar suskun olabilir? Bu ayıptır. Bir Güney Kore kadar olamadık. Bu lafım sinemasal başarısına değil Kore’nin. Azıcık tarihinden çıkardığı vatanperver filmlerin çokluğundan söz ediyorum. Onların sinemacıları daha mı vatansever? Bunu sormalıyız kendimize.

 

FİLMİN KÜNYESİ
Filmin orijinal adı: Age of Shadows
Yönetmen: Jee Woon Kim
Senarist: Jee Woon Kim

Oynayanlar: Byung Hun Lee, Yoo Gong, Kang Ho Song, Ji Min Han

Yapım: 2016, G. Kore, 140 Dak.

Serdar Akbıyık
1967 yılında İstanbul'da doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Antropoloji Bölümü'nü bitirdi. Erol Simavi Vakfı Gazetecilik Bursu'nu kazanıp iki yıllık eğitimden sonra Hürriyet Gazetesi'nde istihbarat muhabiri olarak mesleğe başladı. 1992 yılında Hürriyet Yazıişleri'ne geçti. 1993'te Spor Gazetesi'ni kuran grupta yer aldı. 1996'da Hürriyet Yazıişleri'ne döndü. 1999'da Star Gazetesi kuruluşunda bulunmak için Hürriyet'ten ayrıldı. 2000-2001 yıllarında Almanya'da Star Gazetesi'ni çıkaran grupta Yazıişleri Müdürlüğü yaptı. 2002'de Türkiye'ye dönüp Star Grubu'na bağlı olan ve yeniden yayımlanan Hayat Dergisi'nde görev aldı. Hayat Dergisi'nde ve Star Gazetesi'nde sinema eleştirmenliği yaptı. 2004 yılında Star Gazetesi Yazıişleri Koordinatörlüğü görevine getirildi. Halen Star Gazetesi İnternet Yayın Müdürlüğü ve sinema eleştirmenliğini sürdürmektedir. Star Gazetesi, Kral Müzik Dergisi ve internette çıkardığı Cinedergi'de sinema yazıları yayımlanmaktadır. 2007 yılında "Türk Sineması'nı Yönetenler" adlı yönetmenlerle yaptığı röportajları kapsayan bir kitap çıkardı.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.