Sosyal medyada en çok hakaret edilen oyunculardan biri şu sıralar Aşkın Bedeli dizisinin Nil’i Elit Çam… Sade makyajıyla, aklı başında tavırlarıyla karşımda sosyoloji mezunu olan ve oyunculuğa gönül veren zeki ve genç bir kadın oturuyor önce. Mekanartı sahnesinde iki oyunda bir transeksüel ve Şahmeran’dan, İkinci Kat’ın Barselo oyununda canlandırdığı hamile pole dansçıdan, ekranda ise kötülükler kraliçesi olan Nil’den çok farklı kendisi. Yanımızdan geçen, dizinin izleyicisi olduğu belli olan kadınlar “Yapma kızım” diyene dek tiyatrodan konuşuyoruz, sonra söz Nil’in öldüren cazibesine geliyor. Yolda önünü kesen izleyicileri, bu gerçekçiliği övgü olarak kabul ettiğini söyleyerek gülümsüyor, geride bu satırları dolduran keyifli bir söyleşi kalırken aklıma bizi yolda çeviren izleyiciler geliyor… Deşifre sonrası bu röportajda gördüğüm Nil’den çok farklı olan kadını, Elit’i sizinle tanıştırmak istiyorum. Buyurun sayın izleyici:

Oyunculuk bir ifade yolu mu, kendi kimliğinle ifade edemediklerini söylemen için bir fırsat olabilir mi? Bu açıdan baktığında kendini doğru ifade edebilecek roller seçtiğine inanıyor musun?

Bir oyuncu olarak kendimi çok şanslı hissediyorum çünkü hep bayıldığım karakterleri oynadım. Tiyatroda da ekranda da… Mekanartı’da transeksüel bir kadın, İkinciKat’taki Barselo’da hamile bir pole dansçı, Şahmeran ve son olarak da Aşkın Bedeli’nde süper sinsi Nil karakteri 🙂 Oyunculuk benim için bir ifade yolundan çok daha fazlası, tek bir karakterle koca bir hayat geçirmek kabus gibi bir şey benim icin. Sadece Elit olmak sıkıcı olurdu ve bir taraftan da sahnede yarattığım diğer karakterler orada özgürlüklerine kavuştukları için gerçek hayatta Elit, sadece Elit olarak hayatına rahatça huzurla devam edebiliyor. İçimdeki oyuncu sahnede tatmin oldukça Elit’i rahat bırakıyor çünkü…

Aşkın Bedeli izleyicilerinin en büyük kini sana… Karşımda oldukça sempatik bir kadın var, izleyicilerin oynadığın karaktere tepkileri seni üzüyor mu?

Evet Nil karakteriyle çok kısa bir sürede çok yoğun nefret ve kin toplamayı başardım hakikaten : ) Diziye ilk girdiğim zamanlarda çok şaşırdım ve üzüldüm tepkilere ama artık gelen her negatif yorumu oyunculuğuma yapılmış bir övgü olarak kabul ediyorum. Sana belki garip gelecek ama ben Nil’i seviyorum. Role hazırlanırken kötü bir karakter olarak yorumlamadım ben Nil’i. Karakteri kendi içinde rasyonalize edip haklı çıkarmasaydım, role yaklaşamazdım. Eğer ben Nil’den nefret etseydim, insanlar bu kadar nefret edemezdi ve hikaye amacına ulaşamamış olurdu.

Ayrıca dizinin günlük olmasının da inandırıcılığı güdülediğini düşünüyorum buna katılır mısın?

Günlük dizi müthiş bir deneyim bence oyuncu için de seyirci için de… Çok değişken, sürekli yeni maceralar ve bağlantılarla dolu bir iş. İnandırıcılığın gerçeğe uygunluktan daha farklı bir formülü var benc, daha sihirli bir şey bu… Oyunculuk açısından ise her gun heyecanla senaryo beklemek ve çok kısa bir sürede yeni durumlara ve değisikliklere hazırlanmak hem çok zor hem de çok öğretici…

Sosyal medyada neredeyse linç edecekler seni… Sokakta aldığın tepkiler nasıl?

Sokakta biraz daha yumuşak ve saygılı yaklasiyor seyirci. Sosyal medyadaki kadar yoğun bir şiddet uyguluma isteğiyle gelmiyorlar tabii. ‘Bak nasıl da cici bir kızmışsın niye böyle yapıyorsun’ ya da ‘lütfen yapmayın Poyraz’la Sedef’i ayırmayın’ gibi cümlelerle doğru yola sevk etmek istiyorlar beni 🙂

Kötü karakteri bu kadar inandırıcı kılmak da güzel olmalı. Sonraki projelerde de kötü karakterle ekrana gelmek ister misin? Düşünde nasıl bir rol var?

Diziye ilk girdiğim zamanlarda sonraki projelerde kötü karakteri tercih etmeyebileceğimi düşünüyordum ancak o karakterden haz aldıkça şimdi olabilir diyorum. E sonucta kötünün de kötüsü var : ) Kötülüğün sınırlarını daha fazla zorlayabileceğim güçlü ve mümkünse sistematik olarak kötülük uygulayan bir karakter oynamayı hayal ediyorum. Çok şey mi istiyorum? : )

İzleyici neden Aşkın Bedeli’ni izlemeli sence? Ekrandaki onca işten nasıl bir farkı var bu dizinin?

Günlük yayınlanan bir dizi, gündüz ekranda… Eğer temposu hiç düşmeyen bir dizi izlemek istiyorlarsa Aşkın Bedeli’nin nabzınızı sürekli yüksek tutacağını garanti edebilirim.

Aşkın Bedeli nedir sence?

Aşk için ödenen en büyük bedel hayatının odağı haline gelmesi ve seni değiştirmesi bence. Sen kendi yarattığın “aşk” ile değişiyorsun, farklı bir insan oluyorsun, etrafındaki birçok şeyi görmüyor veya görmezden geliyorsun, önceliklerin değişiyor. Daha büyük bir bedel olabilir mi?

Modellik geçmişi, ODTÜ sosyoloji eğitimi üzerine oyunculuk masterı ve birçok oyun, dizi ve film… Modellik ve sosyoloji geçmişi oyunculuğuna nasıl katkılar sundu

Modellikle ilgili bildiğim tek şey podyuma çıkıp modelcilik oynamaktı. O yüzden oyunculuğumun modelliğime katkısı oldu demek daha doğru.Sosyolojiye gelince hayatı, gündemi, siyaseti bir oyunu ya da karakteri analiz edebilmek, parçaları birleştirebilmek anlayabilmek ve empati kurabilmek için sosyolojik bir bakış açısına sahip olmak zorundayız. Düşünce evrimimde okulumun da etkisi var elbette, sermaye ilişkilerinin henüz çok fazla kirletmediği nadir akademik kurumlardan biri ODTÜ. Belki de fazla romantik yaklaşıyorum ama havasını soluyup da kötü insan olmak mümkün değilmiş gibi geliyor bana…

Röportaj: Gizem Kaboğlu

 

Gizem Merve Kaboğlu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun oldum. atv haber merkezi’nde ve Radyo Marmara’da yaptığım stajlarla deneyim kazandım. Uğur Mumcu Araştırmacı Gazetecilik Vakfı’nda “Eleştirel haber okuryazarlığı” eğitimi, İstanbul Film Akademi’de Filmlerle Psikoloji Sinematerapi Atölyesi ve Gümüşlük Akademi’de Ümit Ünal’la Senaryo Bakışı atölyelerine katıldım. One Dergi’de başlayan yazın kariyerime Televizyon Gazetesi.com’da ve Dipnot.tv’de muhabir, yazar ve editör olarak devam ettim. 2008 yılından bu yana televizyon üzerine yazılar yazıyor ve röportajlar gerçekleştiriyorum. Süre zarfında 2. ve 3. Antalya Televizyon Ödülleri’nde “önjüri üyesi” sıfatıyla görev üstlendim. 4 yıl boyunca Dipnot Tablet Dergi’de okurla buluştum, şimdilerde Cine Dergi’de yazı ve röportajlarımla yer almaya devam ediyorum. Kariyerimin bir diğer ayağı olan e-ticaret alanında sektörün lider şirketlerinden birinde 3 seneyi aşkın süre Editör ve Pazarlama İletişim Uzmanı olarak çalıştım. 2016 yılında atv ekranlarına gelen Kaçın Kurası adlı dizinin senaryo ekibinde yer aldım, dizi ve film senaryoları yazmaya devam ediyorum. Gizem Kaboğlu yazıları www.gizemkaboglu.com adresinde arşivlenmektedir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here