Neden polisler arama yapmak için girdikleri evlerde ışıkları yakmazlar? Neden kovalamaca sahnelerinde kahramanımız aşağı inmek yerine yukarı doğru çıkar? Neden eski Doğu Bloku ülkelerinde geçen filmlerde mevsim hep kıştır?

Bütün bu soruların mantıklı bir cevabı yok, çünkü bunların hepsi en ünlü yönetmenlerin bile kullanmaktan vazgeçemediği film klişeleridir.

İşte özellikle Hollywood filmlerinde çok sık rastlanan klişelerden birkaç örnek.

Eğer filmin başrolündeki iki kişi satranç oynuyorsa, oyunun gösterildiği süre ne kadar kısa olursa olsun mutlaka biri diğerine şah çeker, mümkünse “Şah Mat” olur ve sahne şahın yan yatmasıyla son bulur. (Curse of the Pink Panther – 1983)

Birisi izleniyorsa mutlaka filmin bir yerinde jaluzileri aralayıp dışarıda kendisini izleyenleri görmeye çalışır. (Hardcover – 2008)

İstediği kadar büyük ve korunaklı olsun filmlerdeki evlerin camlarına küçük bir kesik atmak içeriye girmek için yeterlidir. (Catwoman – 2004)

Zaman ayarlı bütün bomlabalarda mutlaka bir kırmızı bir de yeşil tel vardır. (Executive Decision – 1996)

Filmlerde ay her zaman dolunaydır ve olduğundan çok büyük görünür. (E.T. – 1982)

Amerikan filmlerinde Rusya ya da eski Doğu Bloku ülkeleri gösterilecekse mevsim mutlaka kıştır, ya da en azından ıslak ve soğuk sonbahar aylarıdır. Eski Doğu Bloku’nda güneş yüzünü hiç göstermez. Bakınız ‘The Saint’, ‘The Bourne Identity’, ‘True Lies’… (The Saint – 1997)

İçinde dünyanın en gizli bilgileri de olsa bilgisayarlar her zaman tahmin yoluyla bulunabilecek şifrelere sahiptir. (War Games – 1983)

Yatakta bir erkek ve bir kadın varsa, üstlerindeki örtü erkeğin beline, kadının ise boğazına kadar çekilmiştir. (Diamonds Are Forever – 1971)

Filmlerdeki bütün yunuslar Flipper gibi ses çıkarır, her ne kadar Flipper gerçek bir yunus gibi ses çıkarmasa da… (Flipper – 1964/68)

Bütün filmlerde ölülerin gözünü kapatmak adettendir. (The Da Vinci Code – 2006)

Eğer birisi polisi arıyorsa yerinin saptanabilmesi için 30 saniye telefonunu açık tutması için oyalanmaya çalışılır. Oysa cep telefonu çağında artık biliyoruz ki birinin yerinin saptanabilmesi için sadece telefonunun açık olması yeterlidir. (24 – 2001)

Korku filmlerinde işler karıştığında erkek kahraman kadına dönüp “Sen burada bekle ben etrafa bakayım” der ve kadını korku içinde bırakıp ortadan kaybolur. Sonra da kötü adam gelip eliyle koymuş gibi kadını bulur ve genelde de sürükleyerek götürür. (Texas Chainsaw Massacre – 2006)

Kahramanımız kötülere karşı savaşıyorsa, kötülerin hepsi birden üzerine atılmazlar. Tek tek gelirler ve kahramanımız hepsini birer birer alt eder. (American Ninja 4 – 1990)

İlk sevişmenin ardından ertesi sabah bütün kadın kahramanlar sanki emir gelmiş gibi erkek kahramanın gömleğini giyerler. (Gotcha – 1985)

Birisi merdiveni olan herhangi bir yerde kovalanıyorsa aşağı inmek yerine mutlaka yukarı çıkar. Her ne hikmetse peşindeki adam da bu ilkeyi biliyordur. Sonra ikisi sözleşmiş gibi çatıda buluşup dövüşürler. (Crank – 2006)

Kahramanımız sabahları bir radyo sesiyle uyanıyorsa, radyoda her zaman tam o anı kollamış gibi “Günaydın. Bugün çok güzel bir gün olacak” diyen bir ses olur. (The Lookout – 2007)

Polisler bir evde arama yapacaklarsa asla ışığı açmazlar her zaman bir el feneri kullanırlar. (Seven Days to Live – 2000)

Otomobiller virajları alırken her zaman lastik sesi duyulur ve genellikle de jant kapağı savrulup kendi etrafında bir tur attıktan sonra durur. (The Fast and the Furious – 2001)

Bütün kötüler PC, bütün iyiler Mac kullanır. Böylece bir bakışta kimin iyi, kimin kötü olduğunu anlayabiliriz. (X2 – 2003)

Bütün gemi kazaları gece olur ve kazazedeler mutlaka güneş doğduğunda karaya çıkar. (Cast Away – 2000)

Sinemanın ilk zamanlarından beri kadın ve erkek koşuyorsa kadın mutlaka bileğini incitir, erkek kahramanımız da onu tedavi eder. (Altars Of Desire – 1927)

Kahramanımız öksürüyorsa bu mutlaka ölümcül bir hastalığının olduğunu gösterir. (Morte a Venezia – 1971)

Kahramanlarımız bir eğlence ortamındaysa onlar her konuştuğunda her ne hikmetse canlı müziğin sesi kısılıverir. (Honey – 2003)

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here